Morgonmeditationen

In från cykelrundan som företogs med vantar, jacka och sjal.
Nu kan det gott få bli lite varmare, tycker t.om jag som inte tål värmen
så bra.Öppnat växthus och handlat billigt på Netto.

Vaknar i en smula ångest som jag gör rätt ofta nuförtiden, något
som snabbt förflyktigas med kaffe i sängen och planering av dagen. Ser
ångesten som mestadels hormonellt betingad, och också förknippad med
min rädsla för sjukdom.
En stund av " meditation" i sängen efter frukost.
Att jag tar emot hälsa och regeneration, att jag öppnar mej för ljus,
låter ljuset flöda igenom mej som värme och pirr ut i fötter och händer.
Att jag ser dethär sjukdomstillståndet som en symbol för det som är min
värsta fiende - att stelna, att frysa, att bli så bottenkall att jag inte blir
varm igen.
Att slutas, att förbli en puppa som inte får veckla ut vingarna.

Detta har varit en rädsla de senaste åren.
Men nu är jag på väg.
Förändringens tid är nu så nära att den börjar bli greppbar. Den tidsrymd
jag har kvar här i min lägenhet är nu begriplig och hanterbar.
Snart kan jag börja ta itu.

Men just nu handlar det om allt man gör i det dagliga.
Får vara lite rädd om Torden som jobbat länge i sträck utan ledighet nu.
Han ser verkligen fram emot midsommar då han blir ledig i tre dagar.
Annars ingen sommarsemester alls, men en del helger ska han få lediga
framöver.

Trodde jag skulle kunna göra kolonin ogräsfri till midsommar men
regnandet sätter en käpp i hjulet för de planerna.
Även tanken att skörda kamomill och mynta, för det måste vara torrt
väder när man ska skörda örter.
Men jordgubbarna kommer nu och första squashen ska jag steka idag.
En omelett till och gräddädelost smält över.
Aj så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0