Avslappnat

Så trött och avslappad i hela kroppen.
Glad för det. Man kan ju inte vara maniskt verksam hela tiden,
känns skönt att ha lite balans.
Imorse satt jag och fixade iordning en massa bilder jag tagit på
mej själv, och med en del bildkorrigering kan ju alla användas!!
Visst verkar det väldigt narcissistiskt att ta bilder på sej själv, men
jag är helt enkelt den person som är mest tillgänglig här hemma.
Vackra döttrar har jag, men dom vill inte agera modell och
mitt barnbarn får jag inte heller visa upp i blogg och facebook.

Torden fick laga min punktering och sen for han hem till sej för
att skura sitt badrum ( så han kan visa upp det vid försäljning) och
jag cyklade ner till yogan som var såå välbehövlig.
Kämpig och ansträngande, men allt ledas upp och där ingår många
ryggradsvridningar som gör så gott.
Cyklade strandpromenaden hem och blev ståendes länge och pratade
gott med en bekanting.

Långt hett bad med citrondoftande olja och vampyrläsning och nu
har jag alltså inte gjort något "vettigt" ännu idag.
Ska lacka min pigtittare som jag målat så fint.
Den är turkosgrön, med rött, gult och guld på. Ser lite mexikansk ut,
kitchig och härlig. Blir glad av att titta på den.

Och igår for till vårt älskade folkliga GEKÅS. Proppfull parkering, så
vi trodde absolut där skulle vara köer in, men inte då.
Fast jag bara skulle handla nåra smågrejer så sprang jag på en
Gemma-jacka. Alltså lite lik en sån Gemma i Sons of Anarchy har.
Trehundrafemtio spänn och jag kände mej som en helt annan person.
Så det fick det vara värt.
Det var vårsoligt med smältande snödrivor längst vägarna och jag hade
jeans för första gången på hela året. Och gympadojor.
Så allt kändes lätt och kul och på hemvägen spelade vi nya Miss Li
som vi köpt.
Så härlig musik precis i min smak. Sextiotalskänsla som Phil Spector
och Shangri-las.

imorse drömde jag om en ny bebis i familjen (tror inte jag fött den)
kanske ett nytt barnbarn.
Men vi fick en så god kontakt och bebisen var så försigkommen att jag
blev alldeles häpen och stolt. Pratade fast den bara var några timmar
gammal.
En typisk dröm som jag tror många drömt liknande. Känns som en bra
dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0