Manisk och Frenetisk

Jääääklar va trött jag är. Tord kollar in Foo Fighters Dave Grohl
i Skavlan, men jag har inte mycket ro att se på tv.
Befinner mej i mitt favorittilsstånd av manisk frenetisk aktivitet.
Sen vi var flytthjälp förra helgen har vi verkligen blivit taggade
och häromdagen kom den MYCKET goda nyheten att Tord blir anställd
vid en golfbana med gott rykte och god ekonomi. Han kommer inte
att jobba som chef längre, men det blir snarare en lättnad för honom.
Och banan ligger åt det håll jag vill flytta. Söder om stan. Sååå...
nu kan vi verkligen rikta in oss på att hitta hus i den trakten.

Kanske vågar jag tro att allt löser sig till det bästa.
Idag har jag varit hemma och inne hela dagen. Målat en del av
mina " skräpmöbler" i arbetsrummet vita och rensat och sorterat,
städat och fixat.
Mitt hem är ju min arbetsplats också, och som ett lager. Nu byter
det också till viss del skepnad med årstidens plantuppdragning.

Sitter här i mitt arbetsrum som är rent och fint så jag kan
andas igen, nybadad. Försökte få Tord att massera mina axlar
och en liten stund gjorde han det, men nu försvann han.
Imorgon köra grejer till loppis och en kasse med bortsorterade
tyger och några utklädningskläder till Alva- Halvan.
Allt som lämnar lägenheten känns som en lättnad.
En vårstädning som också är en pre-flyttstädning.
Jag tror jag är riktigt nöjd och lycklig just nu.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Du får gratulera Tord till den nya anställningen som tillika ligger åt "rätt håll". Ibland öppnas sannerligen en ny dörr när en gammal stängs.



Det här betyder att Ni kan fortsätta leta hus och det gläder mig. Skulle tro att du har svårare att komma till din fulla rätt i en hyreslägenhet. Kram!

2011-03-09 @ 07:12:04
Postat av: ulla

Jamen PRECIS min åsikt. Lever ju lite bonnaliv i en lägenhet anpassad för stadsliv.

2011-03-09 @ 12:38:31
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0