Sorterar det osorterade och läser Jonathan Tropper

På min bloggsida där jag går in såg jag överskriften till en
annan blogg: Shopping, Glamour och fest.
Fjärran fjärran...
Här är det tvättstugan och snöyra. Diskar " finglasen" som står på det
gamla skåpet i köket och blir smutsiga alldeles av sej själva.
Igårkväll röjde jag den typiska köksbänken, dendär skräpiga som jag
antar att de flesta har, där allt samlar sej och blir liggande.
Osorterade lämningar.

Ja jag vet. Snart dags att höja blicken.
Men inte idag.
Idag är det fortsatt närsynt plockande och pysslande.
Och vädret är på min sida, vintern stannar ännu ett slag.
Snön yr och lägger sej som ett rent täcke - igen.

Läser Jonathan Troppers " Konsten att tala med en änkling" och
först blir jag förtjust, skrattar åt den dråpliga men tragiska familjen,
åt de lakoniska funderingarna och formuleringarna, men nu över
halvvägs in i boken känner jag mej faktiskt rätt manipulerad.
Inser att det trots allt är en slags chick lit och ser den  som
en amerikansk film med Jennifer Aniston som en av systrarna och
kanske Kate Hudson som den andra och den manliga huvudrollen
som den unge änklingen står åtskilliga på rad för att axla.
Men visst ska jag läsa ut den, fattas bara annat , den är ju rolig
och välskriven.

Ikväll ska vi kolla in den nya amerikanska  kriminaldramaserien " Blue
bloods", med gamle Tom Sellacks mustiga mustach.

Målat pall, lagat trasigt täcke, tvättat gardiner.
Kokar bönor och hittar nya smutsiga små hörn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0