En del om facebook, Janesh Vaidya och project Runway

Kraftig blåst. Uppklarnande.
Satt för länge vid facebook imorse så jag missade yogan jag tänkt
gå på. Kanske sitter inte den nya sommartiden i kroppen ännu.
Hursomhelst gjorde det inget för på radion kom programmet " Kropp
och själ" att handla om facebook och integritet.
Många bra formuleringar och Alex Schulman kom upp i ett inslag och
han fick berätta om sina gränser.
Han gillade transparens och tyckte det var intressantare med människor
som var sådana.
Och så sa man att integritetsgränsen inte är konstant, vilket jag kan
hålla med om. För jag känner mej rätt avståndstagande gentemot
rätt mycket folk i allmänhet, men swischar runt på nätet med bilder
och bekännelser.

Cyklade ut i vinden . Först bökade jag runt plantorna. Ut på balkongen.
Gör olika provisoriska lösningar med lådor som balanserar på varann
vid fönstren, upphöjda för att komma åt ljuset så bra som möjligt.
Flyttar om och grejar. Planterade om ännu en låda tomater igår.
Satte extra många för i år ska bägge döttrarna få av mej.
Kolonin igår, kaffe i solen, boken i knät.
Satte rädisor, ruccola, spenat och isbergssallad inne i växthuset, täckte
med duk.
Bara nu inte möss kommer in och biter av hela grödan.
Dränkte in en trasa med det sorkavskräckande medlet jag köpte
förra året och kilade in där.

Läste ut Erica Jongs självbiografi och blev lite besviken. Men mest för
att den tog slut så fort, ville ha mer av henne, mycket mer.
Nu läser jag nån slags indisk Paolo Coelho, Janesh Vaidya " I det sista
regnet"
.
Allt det indiska, som så fascinerat och lockat mej förr om åren. Men det
är vackert beskrivet och blir det för sött, så är det väl uppvägt av allt
hemskt jag annars kan smälla i mej.
" The Walking Dead" är ju hemsk. Inte just zombierna i sig utan känslan
i det senaste avsnittet av att där inte fanns något hopp för mänskligheten.

Annars slog jag mej ner igår framför en ny härlig säsong av " Project
Runway".
Av alla såna här ytliga dokutävlingar jag kollar på är denna den mest kreativa
iallafall. Följer ju unga designers och hur de pallar med uppgifter, löser
problem och hanterar stress och prestationsångest.
Får ofta lust att sy och greja när jag sett det.( fast jag kan inte sy)
Känns lika spännande som vanligt. Heidi Klum är som vanligt gravid
och Tim Gunn oklanderlig och sympatisk.

Snart kommer Tord. Putsar på sitt hus hela förmiddan. Ska bjuda honom
på lunch med lax och potatis så ska vi sen åka och titta på ett hus.
I samhälle visserligen, men rimligt pris och massor av bostadsyta.
Vi får se vi får se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0