Allt kan bli bra!

Det ser bra ut!!
Min starka känsla som kom över mej när jag var ute och
cyklade häromdan under de gröna trädens kronor, visade sig
vara en sann förebådare.
Den andra budgivaren drog sej ur, säljarna ville inte sälja huset
om de inte fick utgångspriset och eftersom Tord såg det priset
som rimligt från början sa han ja, om inflyttning kunde bli i sommar.

Så på Torsdag ska det skrivas,  kanske kanske allt är i hamn!

Jag blev lycklig - såklart - men inte så förvånad. Hade blivit mycket
förvånad och besviken om det inte blivit!
Tords Uranus trigon månen denna månaden, min Jupiter sextil
ascendenten nu , tarotuppläggen som blivit bra- och  min starka
förnimmelse i förrgår, om att huset välkomnade, att det var ett vänligt
hus. Tecken ....tecken...

Alltså blir det bara en kort tid tills Han kan flytta in. Jag kommer efter
så småningom, succesivt.
Kan börja annonsera ut min koloni, så folk kan se den när den står
i sin vackraste blomning, så lämnar jag den när säsongen är slut.
Jag kan flytta plantor i august-september och gräva ner dem i nån
slags provisorisk rabatt vid huset.
Jag har massor av gräsmatta att gräva upp.
Allt kan bli bra!

Blåser starkt ute, öppnat växthusen men sen cyklat till stan.
Barnbarnet mitt fyller tio år!!
Syr frenetiskt på en låda med persikofärgat sammetstyg med frans.
I lådan lägger vi ett presentkort, börjar bli svårt att veta vad man
ska köpa.
Vill hålla på med tyger och kläder och blir så inspirerad av färger
och mönster. Har inte kunnat hålla mej ifrån stans loppisar , men nu
har jag ju snart ett stort hus där allt ska få plats.
Ser Project Runway och Fashion, och njuter och äter med ögonen.
Att kunna skapa i ett eget hus! Att kunna måla och sy och greja
emellan trädgårdsarbete!
Min dröm om hur livet kan vara kanske kan förverkligas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0