Gott och Ont

Snart iväg för att klippa gräset och stänga växthus. Först diska
en del disk och skriva klart.
Solat och badat, legat på damernas plank insvept i samtal till höger
och vänster. Läst i min bok men rösterna når mej om än det ena än
det andra.
Denna kvinnorvärld, dessa tanter, som föregår mej. De flesta
är äldre än mej, men vi står rätt så i liknande omständigheter.
En får bryta upp och hämta barnbarn, det pratas sjukdom och
recept. Om död , om ensamhet under storhelgerna, ja livet
helt enkelt.
De unga tjejerna kommer också, men ligger ofta för sej. Ofta
i bikini - inget naket där inte.
Havet står högt idag och jag får höra att det kan förebåda dåligt
väder, men temperaturen börjar bli okej. 14-15 ° och snart kan
man ta tvåsekundersdopp.

Huvudvärk har annars acompanjerat dagen, tog nyss en pronaxen
för den är även inflammationshämmande.
Borde verkligen ta mej till en doktor för fötterna är inte bra.
Tråkigt är det och jag vill inte acceptera det - att jag skulle ha en
sjukdom.
Jag måste ju bli bättre.
Gårdagen var intensiv och flängig, hit och dit, träning och kolonijobb,
stan och fram och tillbaka som mina dagar ibland kan vara.
Men den trötthet som kommer känns inte bra. Den gör mej rädd,
rädd för att jag inte ska kunna leva maximalt.
Uranus börjar närma sej kvadrat till mars och kroppen signalerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0