Logistiken

Blev snabbt färdig härhemma. Bäddat och vattnat så nu
är jag träningsklädd och ska iväg på ett pass step och core.

Vädret är strålande, så det blir väl snabbt upp till kolonin
efteråt för att öppna växthusen. Vattna och plantera en stund och
sen hem igen. Packa för kaffe och en stunds solning, kanske bad.
Sommarrutinen.
Cykla hem och äta, se till att det inte torkat ut på balkongen och
sen iväg för ett kvällspass på kolonin, stänga växthus och hem igen.

Ja! En underbar rutin - men slitsam.
Inget stannande nånstans.
Ingen tid att vara kreativ.

Mycket av längtan efter ett hus består av att kunna ha en mer bestående
enhet av allting. Inte all denna logistik!

Och en minskning av Tordens förflyttningar.
I lördags körde han till sitt jobb och jobbade några timmar, sen
körde han hem, sen körde han till stan så vi kunde träffas lite innan
han körde hem och gjorde sej iordning för en killfest han skulle på.

Så mycket onödiga körningar!

Och hela sommaren sen fixar han och donar, klipper gräset hos sej
efter jobbet, åker in till stan för att träffa mej.
Jag far omkring som ett jehu hit och dit, avslutar med att klippa gräs
och stänga växthus, säjer gonatt till den vackra kolonin som vilar fridfullt
i kvällssolen och cyklar hem till min lägenhet på tredje våning för
att träffa Tord.
Vi stänger balkongdörren för att slippa rökarna på balkongen inunder
och så sitter vi där inne den vackra sommarkvällen.

Allt detta vill jag inte ha längre, såå trött på den idiotiska rutinen
som saknar frid och bara alstrar stress.

Sen har vi goda helgdagar då vi lätt cyklar iväg till stan, lätt tar
oss hem för att hälsa på folk, cykla ner till stranden, eller ut för
att sola längst ute vis Subbe fyr.

Men jag måste bryta rutinen, det är helt enkelt alldleles nödvändigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0