Nåt som liknar balans

Tarotkortet sex svärd dök upp i mitt senast upplägg och
det är ett riktigt vattuman- kort som jag trivs med och som tycks prägla
den tid som nu flyter fram.
Både stabiliserande och inspirerande. Mikrokosmos och makrokosmos länkas
samman , en övergångstid då man ändå kan behålla sitt lugn.
Neutralitet...objektivitet.

Det är upprörande för kroppen och själen att flytta.
Byta ort, byta närmiljö, förändra det  trygga, invanda.

Nu har jag ju lyckats skapa en hemmiljö som så mycket liknar
mitt gamla hem att jag nästan är lite besviken för det.
Hur revolutionerande var nu detta då?

Men jag är en människa som nog helst vill hålla mej till de små
revolutionerna nuförtiden.

Idag lyckades jag komma upp tidigt och packa mej ut på vägen
med min cykel i tid för ett yogapass. Länge sen sist.

Nu när jag väl känner vägen kan det bli lite småtrist även om årstids-
växlingen bjuder på stimulans. Om man märker att tankarna börjar
vandra i negativa ältande banor, är det ett utmärkt tillfälle att affirmera.

Mina affiramationer rör sej om de allra vanligaste önskningarna:
hälsa - pengar -lycka men ibland kommer viss fokusering på nåt speciellt
till en. Igår när jag cyklade vart det : Itakt, intakt som dök upp.
Att få vara i fas, i harmoni med vad som händer, delta men inte tappa
sej
...

Dagarna är förskäckande korta, men löper lagom lugnt.
En vilofas efter allt flyttbärande och städande.
Efter att nästan bara har varit Torden å jag så är det nu skönt att träffa
en del folk, att njuta av att umgås, för det finns energi och tid över.

Och huset öppnar sina fina sidor. Det jag sett framför mej.
Sitter i sängen och syr i mitt röda varma omslutande rum, kan baka
och samtidigt låta mej roas av teven som jag ser in genom valvet.
Tvättar i egen tvättmaskin, äntligen, efter ett liv i allmänna tvättstugor
och släpande av tvättpåsar uppoch ner för trappor.

Och Han å jag har kanske hittat till en samboendebalans som nog ska
fungera.
Och ute lägger sej också naturen i vila och jag kan lite stillna och må väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0