Det blir som det blir och det blir väl bra

Sista tvättstugedagen, som alltid en solig dag. Oktober med
varma brända färger, sidensvansarna som slår sej ner i flock i oxelträdet
här utanför.
Igår blev det ett besök på vårdcentralen. Eftersom jag rätt sällan besöker
vårdinrättningar var det trevligt att upptäcka att det gick att få hjälp snabbt.
Hemma klockan tio på förmiddan igen med en ask antibiotika att ta i fem dagar.
Symptomen är inte borta helt, men den där värsta akuta smärtan som jag hade
ett par helvetiska nätter har jag sluppit.

Överaskat lugn och fridfull idag. Ska fortsätta skura och skrubba och
tvätta fyra maskiner. Tord kommer hit efter jobbet så käkar vi tillsammans
och så får han hjälpa mej flyttanmäla på datorn. Något som vi skjutit upp
hela tiden. Kanske tillbringar jag min sista natt här då sen, för imorgon tänkte
vi köra ett sista lass.

Besökte kolonin nyss. I höstsolen blommade rosorna fortfarande och
sellerin och rödbetorna såg ut att ha det gott under den uppskottade jorden.
Grönkålen står fin och jag plockar fortfarande tomater från växthusen.
Skördade mina små höstsådda rädisor och fin ruccola. Sista romansalladen.
Inser mer och mer att jag lär få behålla kolonin till nästa vår.
Vi får hjälpas åt att sköta den så den är fin men sätter inga grönsaker och har
inget i växthuset.
Folk har tydligen inget driv att köpa kollo såhär års och jag kan
inte klandra dem. Ens håg står mot inomhus nu ju.

Kanske är det bra. Kanske ännu mer tid att flytta med mej växter.
Det blir som det blir och det blir väl bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0