Förseningar...

Haha lite komiskt här dådå. Vi kör trots allt inte sista lasset idag.
Det regnar, skulle köra sängen och en del ömtåligt så vi skjuter på det.
Vad ska man säja?
Så många förseningar - men men trots allt har vi ju inte gått över tiden ännu...

Häromdagen köpte vi en liten tjockteve på lopp för en tjuga för att testa
Boxers tvillingkort på. Först funkade inte alla kanalerna, sen funkade dom, sen
nästa dag funkade inte trean och femman.
Kanske kan Torden åka hem från jobbet idag och få dirigering av Boxer eller
få ett nytt kort tillsänt. Kanske kan han ha fått nån liten "låda" med posten
som gör att vi kan koppla in den fasta telefonen.
( Å vad jag längtar efter att ligga i det röda rummet och prata bort en förmiddag)

Så jag cyklade och handlade genom den vackra höstskogen och hem för att
fortsätta flyttstädet. Gör allt långsamt, rör mej långsamt, tänker långsamt, men
det går ju ändå framåt, tröstar jag mej.
Ännu inte helt frisk, eftersom jag fick ett "smalt" antibiotika är det inte helt säkert
att det funkar.
Lyssnar på radio, äter pumpasoppa, skrubbar min ingrodda spis.
Den har jag inte brytt mej om att hålla så ren för jag tänkt att den snart ska
kasseras. Så fick jag veta att även om den ska kastas måste den vara ren!
Samma med mitt vattenläckande kylskåp...

Lite absurt, men det är väl bara att gilla läget.

Ännu en natt i lägenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0