Skämmas

Hem från ett kort besök på kolonin med en bukett av jordärtsskockans
soliga ansikten, kvistar från det envetna gullriset och några fröställningar från
fänkålen.
En avart av " Murphys lag" gör ju att det alltid är fint väder när jag bokat tvätt-
stugan,  det retar mej en smula. Hade haft lust att gå på kollo och kratta och göra
fint, nu när det finns risk/chans för att folk kommer för att titta på den.

I mitt förra inlägg berättade jag ju lite om granskningen av mina ingnodda
föreställningar om pengar och framgång. Det blir så tydligt nu när jag ska
sälja nåt. Fick en mobilförfrågan igår om hur mycket jag ville ha och när den
stackars tjejen skrev att det var för mycket för henne, drabbas jag av obehagliga
skamkänslor.
Att skämmas för att ta betalt. 

Därför tycker jag det är så fascinerande att läsa om människor som inte
alls har mina egenskaper/ tillkortakommanden. Som nu senast flickfotografen Bingo
Rimérs självbiografi.
Folk som kör så det ryker, folk som chansar och vågar, som kastar ut en tåt och halar
in och inte alls funderar över om det är rätt eller moraliskt.
Ibland tänker jag att jag skulle behöva en smula ADHD, sådär så man inte skulle tänka
efter
hundra gånger och sen ändå backa.

Men att agera därute i den stora farliga världen tycks mej alltid alltför oöver-
stigligt. Går ner i tvättstugan och affirmerar om Mirakler istället....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0