Ångest, städning, tvätt, Skavlan och ångest igen

Å nu ska jag klaaagaaa:
Säger som Bergman med lite darr på rösten....Ångest.
Äsch, det är inte så allvarligt men det är ingen ro och ingen vila,
ingen Harmoni.
Lider allvarligt av att allt är så fult omkring mej. Har alltid pysslat
och pyntat, städat och putsat . Nu ser här förskräckligt ut och det
är för tidigt att flyttstäda.
Allt som skapar trivsel är borta och de fula golvmattorna ligger kala
och kalla och jag överdriver inte, men jag torkar av golven varje dag!
För jag hatar att få skräp under fötterna och utan mattor och saker som
samlar in damm och skräp hamnar allt på golvet.
Jag fattar inte hur det går till. Ibland kommer jag ju hem efter en hel dag
och då har golven hunnit bli dammiga/smutsiga under tiden...var kommer
det ifrån??

Jaja, lite galen är jag nog denna tid....

Idag vart det lite mag-rygg-träning, rätt härligt faktiskt och sen cyklade jag
runt och satte lappar om koloniförsäljning här och där.
Och det känns också jobbigt. Vara beredd på att folk kan ringa. Att hantera.
Usch.
Följe med bästa Jeanette som hjälpte mej.
Detta att vara beroende av andras hjälp, diskuterade vi. Att man inte kan
fixa allt. Inställningar, mobiler, teknik.
Och att vi mår bäst när vi inte väntar oss något av "folk".
Man vill vara helt självständig - men det gååår ju inte!

Såg förresten " Skavlan" häromsistens. My Skarsgård denna hitintills
osynliga kvinna i den berömda Skarsgårdfamiljen har gått ut offentligt nu
och berättat om sin alkoholism. Mycket intressant.
Men Benny Andersson , som också var gäst blev så entusiastisk över ämnet och
bröt in med sin historia om hur han slutat med alkohol.
Och så hamnade denna kvinna åter i bakgrunden!

Våra inetsade roller så svåra att lossna ifrån!

Tvättstugan jag bokat hade en maskin trasig så nu får jag springa dubbelt så
många gånger! Suck. Hade mycket att tvätta, madrassöverdrag och kuddar
opch smutsiga kolonigrävarkläder.
Köpt något som heter MSM, organiskt svavel. Mycket bekymrad över mina onda
leder. Detta kunde vara väldigt utrensande så det blir inressant att se hur jag
reagerar...men vanligtvis brukar inget särskilt hända. Tål det mesta, och det mesta
brukar inte ha nån verkan...
Dyra pengar betalade jag för burken. Har inte råd att vara sjuk.
Perspektivet känns skrämmande.

Försöka tänka tanken om flexibilitet och genomsläpplighet. Inte hålla kvar,
släppa taget med ett ljust sinne.
Men jag drömde att jag cyklade ner i en insjö med alldeles svart kallt vatten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0