Rymdskrot, " Treme", " Bron" och lite annat

Idag får man titta uppåt så man inte får rymdskrot i huvet.
Alltid är det nåt!

Allt som har med denhär flytten att göra präglas av små
förseningar. Vi skulle äntligen köra ett lass nu när bilen vart fixad,
men då blev flytthjälpen sjuk...
Men på söndag ska det bli. Bara det inte ösregnar nu då..

Dagarna blir kortare, igår cyklade jag till huset, målade på en altandörr,
kokade soppa, torkade ett köksgolv och cyklade hem igen i motvinden..och så
var den dagen slut.
Min otålighet gör att jag tycker att allt förflyter väldigt långsamt, men egentligen
går ju allt enligt planerna.
Igår inträdde iallafall en känsla av harmoni. Facebookvänner reste till bokmässan
i Göteborg och på kvällen följde jag Babel som var där.
Jag måste inte vara med , jag är med ändå liksom från mitt lilla instängda hörn av
världen.
Cyklar med mina cykelben och tänker att min självbiografi skulle heta " Mitt liv
i 75% motvind".
Jag löste upp mej själv i vinden och gräsen och fälten och träd-
dungarna och soppan jag kokat innehöll stark chili och vitlök så jag nästan fått
mej en liten kick.
Så jag mådde bra!
Fjärde dagen med organiskt svavel-kuren idag. Utrensning.
Känner som vanligt ingenting. Tar det ihop med nyponmjöl.

Häromkvällen såg jag den dansk-svenska deckaren "Bron" , där mötte jag
till min glädje, dendär danske skådisen som hade huvudrollen i "Pusher".
Dialogen var väl lite styltig, kanske delvis beroende på att den unga snygga
svenska komissarien tydligen skulle vara behäftad med nån slags bokstavskom-
bination. Som en avart av Lisbeth Salander-typen vi är så förtjusta i.
Jag också. De bägge komissarierna blir som parodier på danskt/svenskt och
det kan ju vara underhållande.
Och sen ett riktigt smaskigt avsnitt av " True Blood", det blir mer och mer
uppskruvat.
Och ikväll kommer första avsnittet av den hyllade serien " Treme", så visst
finns det ljuspunkter.

Läste ut den sexhundra sidor " Sista natten i Twisted River" av John
Irving och fick lite separationssorg , började på en katastrofbok " Polskifte"
av någon som heter Clive Cussler med hjälp av Paul Kemprecos. En bok
som känns som skriven för att bli film.
Hjältar med skarpskurna drag och isblå ögon och spektakulära räddnings-
aktioner. Jaja. Spänning för stunden.

Ska ta upp potatis idag, kanske elda lite till. Köpt tändvätska. Det vill
jag annars klara mej utan men nu är det så fuktigt. Vill ha fint och ordning
på kolonin och bli av med allt bråte. Blåser lagom för en brasa.
Sen vill jag elda i kamin snart. Beställde en häromdan.
Men mycket grejande innan vi kan börja elda. Sotare och skorstensrör och
fix. Bygglov t.om.
Men kanske till jul.

Tänk vad jag längtar. För då är jag helt på plats. Förhoppningsvis allt upp-
packat och på plats. Det nya livet kan då börja, det jag kämpat för i tre år,
en såpass lång process har det ju varit.
Tappat fokus den sista tiden, men nu börjar jag känna hoppfullhet och entusiasm
igen. Kanske dags för lite....glädje?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0