" Den som har den ska få"

Idag tänker jag söka ljus och frid - nånstans.
Behöver.
Fick en god mening genom facebook ....att det inte handlar om att vara nöjd,
det handlar om uppmärksamhet och medvetenhet.
Så märker jag, att när jag är väldigt uppmärksam så är verkligen tillvaron
alldeles full av små tecken och vägmärken, synkroniciteter.
Alltsammans små subtila , som lätt går en förbi om man inte är just Uppmärksam.

Morgonmeditation som utmynnar i en affirmation. Skriver ner den...
att jag älskar pengar och siffror. Bland annat.
Öppnar mina händer uppåt,  skingrar det mörka molnet ovanför huvet, knyter
upp knutarna, lossar, lossnar.

Så mycket i mitt liv fungera så bra, men siffror och pengar...nja, där
är jag värdelös.
...hmm intressant att jag skrev just ordet värdelös...
Kommen från en barndom där pengar alltid var något som saknades,
där allt betalades med avbetalning.
En mamma som växte upp i Finland under kriget. De svalt faktiskt och hon
fick engelska sjukan när hon var liten.
Låter som jag är urgammal nu, men så var det.
Och nu lever jag med ett ständigt knapphets-och sparsamhetstänkande.
värdelös på att jobba, ha nån slags karriär.
Gör aldrig misstaget att leva över mina "tillgångar"...den som spar den har
...men är detta en fälla?
En återvänsgränd där ingen expansion kan ske?

Igår såg jag på det helt sanslösa programmet " Svenska Hollywoodfruar".
Det måste vara ett fejkprogram! Så galna mänskor!
Och framgångsrika och rika!
En kvinna hade fått ett porträtt målat, som hon visserligen inte var nöjd med
men när hon berättade vad hon gett för ett väldigt amatörmässigt målad stor
ful tavla baxnade jag.
Naturligtvis minns jag inte summan - har en oförmåga att minnas summor
och siffror. Men den var stor!

En sak är helt säker: dessa kvinnor är verkligen materialistiska!
Och i mitt medvetande är det Fult.
Men det är ju logiskt: De älskar pengar och då är det dem givet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0