Medan pizzadegen jäser

Skriver mindre blogg nuförtiden, pratar mindre i telefon,
skriver mindre dagbok. Konstaterar.
Just nu med en nyligen syresatt hjärna vill jag få ner några rader medan
en pizzadeg jäser och ett intressant p1 program pågår och delvis tar min
uppmärksamhet.

Grundmålade garderoberna klart, sen drog jag med mej älsklingen ut.
Upp till återvinningen vid affären med skräp och sen en väg som jag varit
nyfiken på lång tid. En backe upp från den större Tvååkersvägen, " Övrebyn",
berättade skylten. Helt underbar cykelrunda.
Slingrande väg, små backar, gårdar. Här finns många kullar med gamla ekar
och mossiga klippor och flyttblocksstenar. Landskap som alltid kännts
magiska för mej.

Så länge har jag cyklat runt i min stad som en flipperkula i ett
spel, men nu har kulan fått fart och hoppat ur och friheten frodas i mina
hårdpumpade cykeldäck och de öppna fälten, naturen, landskapet runt
mej.

På radion : schizofrenins språk, att vara sjuk men skapa. Allt
sådant intresserar mej.

Vardagen rullar på, vi trivs, men det betyder inte att det är friktionsfritt.
Kommer dagar emellanåt med sorg och tandagnisslan.
Så är det. Som för alla, antar jag.
Ljuset idag är blek sol, men där finns en liten liten aning av begynnande
doft, spirande löfte om högre himmel, att vakna lite tidigare på
morgonen och en lust och planerande.
Ja - hoppfullheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0