Ullaunna familjär

Efter julens kalasätande kändes det helrätt att göra grön ärtsoppa
med riven pepparrot idag. Varför gör jag det så sällan?
Pepparroten fräste till och utlöste svettig överläpp och det gröna la
sej lent i magen.

Och mörkret faller igen. Vi skyndade oss ut idag efter en lång sov-
morgon, åt varsitt håll. Han ut för att slå nåra bollar på en annan golfbana
än den vanliga, jag tog min cykel för att hitta nya vägar.
Hamnade vid  stopp, grusvägar som stannade vid åkrar, leriga blöta åter-
vändsgränder som man kanske kan göra till rundor när det fått torka upp.
Spelade ingen roll, bara jag fick komma ut under den vida men molniga himlen
ett tag, låta synfältet tänjas en smula.

Går runt i huset, en sväng i uterummet och plockar bland pelargonior
och pepparväxter. Det fortsätter blomma som ingenting, ruccola och persilja
kan jag ta in och äta av ännu.
En sväng ner i källarn och hämta ved, lägga in tvätt i maskinen. Plocka ner
en del julsaker.

Många projekt i huvet som känns som en rikedom - men förskräckt över hur
dagarna går åt till det vanliga, till den vardag, som jag älskar och hylllar i blogg-
inlägg och statusrader.

Igår: Familjesammankomst i staden Göteborg. Den familj som nu blivit
min ...till min glada förvåning. Är det såhär vi ser ut nu, är det såhär det blev!?
...Och så bra det blev! Så ....lyckligt! Så lyckat!

Gårdagen blev som en platå med utsikt, och som alla plötsligt är på
plats - och det är ingen dålig plats!

Att befinna sej på en varm plats, en trygg, en plats som känns rik!
Och framtidsplaner som blommade. Vi satt högt uppe och såg Göteborgs
vackra ljus inunder oss, vi kramades och skildes åt till nästa gång.
Bilen trygg hem, ungen som somnade tryggt och bars in av pappan, Torden
å jag vidare hem till vårt.

Sen kunde jag ju inte somna förrän fyra på natten för i mitt huve finns
ingen avstängningsknapp. Där fortsätter alla att prata vidare, fast det är
läggdags för länge sen.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Ja, faktiskt så var det så himla bra! Och trevligt! Och mycket värme! Då menar jag inte bara att det var 25 grader varmt utan värme i våra hjärtan :) Kram

2012-01-07 @ 22:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0