Hur olyckor händer...

En sekund man bara vill backa bandet, när man djupt ångrar
sej, och det går bara inte. Man tänker jävlarjävlarjävlar! Detta får inte
hända - men det har hänt.

Igår hade jag en besvärlig aspekt mellan merkurius och mars, men
den manifesterde sej en dag senare.
En aspekt som kunde drabba axlar, armar, händer, som regeras av Merkurius:

Den jobbiga snuvan höll på att avta men det kändes ännu uppåt bihålorna,
så jag vaknade med huvudvärk.
Tord hade hunnit hem från Sweden Rock och hann knappt hunnit innanför
dörren förrän han drabbades av snuva och feber.
Så han stannade hemma från jobbet och vi hade en lugn frukost.
Jag hade hunnit öppna växthuset och se mej om i trädgården och tänka att
idag skulle jag vara frisk nog att orka påta runt lite.
Vara frisk nog att ta på mej nåt anständigt och cykla upp till ICA åtminstone.

Tog ett ansiktsbad med örter i, skönt att andas i ett ångtält när man
känner uppåt bihålorna.
Kollade lite på min nyligen renoverade pianopall, funderade på om min lagning
höll, hade suttit på den ett par dagar.
Ändå satte jag mej på den igen...
...och plötsligt ger den totalt vika under mej.

Drar med mej grytan med allt det kokheta vattnet i fallet och skrikande
håller jag den heta klänningen jag har på mej och försöker dra den från
kroppen.
Springer ut och ropar på Tord att fortfort skruva på duschens kallvatten,
ser min tumme deformerad av skinn som krullat sej fram över nageln.
Halva bålen och händerna är brännskadade och jag ber honom hämta en
av morsans arvegodspiller, smärtdämpare av rang och tar en medan vattnet
spolar av min rödbrända kropp.
Ber honom ringa och fråga om det är bäst att vi kör till vårdcentralen här
eller till akuten. Står i kallvattnet tills jag börjar skaka.
Instruerar honom att hämta kylklabbar.

Så in i bilen i sandaler och morronrock och in bland vårdcentralens
stirrande gamlingar i väntrummet.

Ja herregud!

Men det ordnade sej. Satt med mina kylklabbar på kroppen och en sköterska
lindade in fingrarna så fint. Fick recept på penicillin för att förhindra infektion.

Sen dess har jag på nåt egendomligt sätt känt mej glad.!?
Mitt facebookpekfinger, mitt Iphonefinger är det enda som är oskadat och jag
har inte haft så jätteont.

För när jag stod i duschen trodde jag att det var värre och precis som jag
alltid tyckt fungerar det skitbra med strategin att tänka värsta scenario...

Nu kommer det att komma jobbiga dagar, såklart, men det kommer ju
att ordna sej. Det kommer att läka sej.
Det gick t.om att borsta tänderna själv!

Kommentarer
Postat av: Vickan

Vilken fruktansvärd händelse! Jag tror jag har en aning om den känslan du beskriver om att nu har det gått åt h...e, usch, känns lixom oåterkalleligt och som en sorg, detta är livsokvalitet och vad blir konsekvenserna? Skönt att det börjar bli bättre och att du fick penicilin!

2012-06-14 @ 20:52:55
Postat av: ulla jonsson

Allt ska bli bra! Ja du har ju sannerligen fått din beskärda del så du kan ju livligt förstå , ja!

2012-06-15 @ 13:25:50
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0