Malmöitiska, väldofter och hopp!

Nyss lät jag symaskinen hamra till Kristian Lundbergs vackra röst
berättande om hopp och kärlek på sin vackraste malmöitiska.
Han berättar hur han diagnosiceras med alkoholdemens vid unga år - men nu
är han så levande och klar , torrlagd och återupprättad och genom kärlekens
mirakulösa näringstillskott klarar han av att se tillbaka på sitt liv, sin barndom
och uppväxt.
Läste hans  bok för ett tag sen och förundras över hur mycket innehåll man
kan komprimera i ett så litet poetiskt format.

Regn och kallt igen! Är det inte en rätt kall och våt vår?
Enda trädgårdsinsatsen jag gjort idag är att ha gläntat på växthuset och dödat
en bunt sniglar.

Passar bra att tvätta och städa, äta kanelbullar vid köksbordet med Hallands
Nyheter. Cyklade upp till ICA för att hämta ut paket med väldoft. Rosor i eue de
cologne-form och väldoftande smörjor och den ljuvliga sololjan som doftar av
Thaitiska blomster.
Älskar blomdofterna som nu är på frammarch igen, långt borta från de tunga
åttiotalsdofterna man fick huvevärk av....Opium! Burr.

Haft en Lyckohelg! Inget spektakulärt, men bara de ingredienser jag upp-
skattar. Loppisrunda! Bio! Familj på lunch!
Och den goda känslan av ett liksom lyckligt firande, att Allting faktiskt är rätt bra
nu.

Gurkplantan som jag bröt av vid roten tidigt i våras och jag fann nedvissnad
på fönsterbrädet, utvecklade nya rötter i ett vattenglas och är nu lyckligt återplanterad
i växthuset. De gamla bladen fick plockas bort men nya skott utvecklar sej och
växer. Inte hunnen ikapp men med växande Nya Förhoppningar om Ny Blomning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0