Hämtar mej långsamt

En lagom rolig kul fest resulterar i en-och-en-halvdags-huvevärk. Tråkigt.
Men jag var i farten igår iallafall.
Sov till halv tio,upp och öppna växthus, hem för frukost,lite vila och
sen stod jag upp för att cykla till lite loppis innan de stängde klockan ett.
Efter det cyklade vi ner till kärleksparken för en slö vila mellan tallarna,
kudde och filt, Norens dagbok som är till formatet som en bibel med
lika tunna blad, kommer aldrig hinna läsa klart den.
Lagt Einstein åt sidan sålänge.
Jo det var en riktigt kul fest,avslappnat och lätt. Utgång blev det också
till klockan blev två dansade vi och cyklade hem sen genom svarta
blänkande vattenpölar och nattvinden smekande om benen.
Och idag också,en tur till Subbe men där blåste förskräckligt. till
kärleksparkens lä för vindarna (så jävla trött på all blåst nu)
Där åt vi melon och ananas,hårdkokta ägg, surbrödmackor med
kaviar,ost och tomat och en stor termos kaffe med mjölk.
Älsklingen åkt hem och jag njuter åter av ensamhet.
Känner mej hetsad av att det redan blir midsommar nu och mera
fest.
Rensat lite ogräs ikväll  och ska sortera tvätt nu för en tidig tvättstuge-
session imorgon. Vill även klämma in min vanliga måndagsträning
mellan tvättarna. Komma in i den sköna vardagsrutinen.
Vill sy på mitt lapptäcke som ligger utbtrett här i arbetsrummet, men
hinner inte nu riktigt.
Känslan av kaos, som jag får så lätt när inte allt är helt på plats, och
tiden känns knapp. Ren illusion, jag har tid. Det bara inte känns så.
Nu måste jag dammsuga lite så jag kan njuta till Agatha Christies
"Poirot". Myyyys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0