duktig helg

Så är man lite vår-manisk igen då och sliter med kroppen,känner energin
svirra runt i blodomloppet ,tur tur TUR att man lever, att man har det man
har.
Fortsatt röja balkong (jo det tar faktiskt tid) Trångt. Man flyttar byttor, baljor,
krukor,urnor,gamla trasmattor hit och dit,alldeles för mycket möbler på en sån
liten plats. Den stora mjölksyrningskrukan av stengods väger multum.
Tippa ur de sista  luktande resterna och bära in i badrum och diska ur.
Alla gamla pelargonierester    med torr jord bäras ner från tredje våning
för att köras till kolonins   kompost.
Jag lever ett trettiotals-liv i en  lägenhet. Vill ha grovkök,skafferi och mat-
källare!
Yoga i förmiddags. Andningen genomströmmar salen,den ljudande "ujaji-andningen"
Eller hur det stavas. Vi står länge i balansövningarna,tills svetten bryter ut och
benet skakar. I  "plogen" noga att se inåt naveln inte röra nacken sidledes.
Magen trycks ihop och veckar sig över mitt synfält. Va mycket mage det blir!
Hem till älsklingen som fått sova ut och fixat kaffe till min hemkomst.
Vi åker till kollo för han ska sätta dit i ränna på växthuset för regnvattnet.
Mirre ringer från stockholm, firat sitt avslut med att tappa mobilen i ett glas öl.
Köpt ny.
Gör soppa på egna grönsaker, selleri,morot,potatis lök och vitlök. Enda icke-
eget-odlade är ingefära och buljongtärningen. Kul att kunna äta eget så sent
alldeles inpå nästa odlingssäsong.
De tidigaste fröerna spirar. Köpte ett helt brätte pense'er på torget igår för nittio spänn.
Satt i vackra urnor,kuddar i korgstorlarna och spetsdukar gör det fint på den
nystädade balkongen.
Syr lite på eftermiddan. Hade etta i syslöjd och det märks. Mitt senaste
projekt är att sy ihop toppar som brukar bli för korta att nå ner över magen med
en kjol. Simsalabim en klänning som kanske inte är det snyggaste jag sett
men användbar om man inte tittar för noga.
Hyran ska upp tre procent, funderar på att plocka de ölburkar jag ser på vägen
ner till yogan på söndagsmorgonen. Nja...
Sluta köpa på loppis...men det är så kul.
Men det är lugnt, det klarar sig.Mitt gnetiga jag,det småländska fars-arvet kanske
trivs på nåt sätt när det blir lite stenar på åkern. Vad vet väl jag om nöd på allvar!
Rena lyxlivet  har jag på många sätt.!
Ikväll sista Miaochklara sen parlamentet på fyran och lite flippat nip-tuc efter det.
En sak jag är riktigt riktigt bra på det är teve! Och en riktig överdängare på fjärr-
kontroll.
Uranus intar konflikt-aspekt till saturnus. Revoltören mot den gamle eremiten.
Uppror mot inrotade livsmönster. Störningar,nervositet,uppbrott,utbrott...?
Nja,hitintills är det väl mest som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0