Idag spelar vi " Imagaine"

Ska nog starta en facebookgrupp för:
Oss som i hemlighet tror att vi är med i en film...
med jäddrigt tradig handling, visserligen i 3 D , men
väldigt sparsamt med specialeffekter, en rätt obegåvad
regissör och en rent katastrofal casting.
Och visst är det ett vardagsdrama ...men är det en komedi
eller tragedi?
Iallafall ingen action.

Skämt åsido, jag älskar mitt liv just nu, i all sin begränsning.
Det är först i slutet av januari jag brukar flippa ut.

Cyklat genom den isisga snömodden till Willys för att handla.
En glad söt kvinna sitter och spelar dragspel vid ingången
med en tom papplåda framför sej.
Jag gav henne lite småmynt en gång.
Hon kan inga melodier, sitter om jamsar lite stillsamt.
Idag fick hon ingenting, jag har julklappar att köpa...

Tittade på " Ebbas stil" igår. Älskar modeprogram, har en lite
oförlöst längtan efter modevärldarna för jag gillar ju färger
och former, tyger och stoffer,siden å sammet, trasa å lump.
Det är kul att Ebba själv har en i mina ögon en trist tantig
kappa på sej i varje avsnitt och en stor ful beige väska
hängandes i armvecket.
Säkert mycket dyrt och mycket rätt...

Top model drar ihop sej, lilla förtjusande Jessica åkte ut,
hem till sin bebis.
De bitchiga är kvar tillsammans med snälla Reina med
ögonbrynen.
Alltid lika spännande.

Nu ska jag ha kaffe innan jag sätter mej och målar.
Försökt jaga ut bränd riskastrull-lukten med vädring,
doftoljor och rökelser.
Basnoten i det hela är - vidbränt ris.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0