Dåliga vintervanor

Nu sista dan på veckan och det har varit en rätt speciell vecka.
Inget har jag målat, det är inte klokt. Inget har jag tränat.
Migrän, ont i hals och ömma tår.
Men kalas och hälsa-på-dagar får väl ha sin tid antar jag.
Idag hem till Monika som syr och målar,knåpar och pysslar.
Drack kaffe ur koppar med nästan den akvamaringröna nyansen jag är
ute efter,hennes skjorta är starkt turkosblå liksom flera av hennes möbler.
Vi enas om att vi är barnsliga och leker i våra tittskåps-miljöer,samlar
som ivriga ekorrar på paljetter,pärlor,fransar och spetsar.
Men hon är verkligen duktig och jag blev inspirerad och fick lust att
testa att måla på tyg, som hon gör och lägga transparenta tyger
över varann för att få fram effekt.
Mobilen hade jag lämnat hemma för hon är strålningskänslig.
Cyklar sen hem för att öppna mitt fönster till världen,min facebook
som jag är så förtjust i,och beroende av.
Yngsta dottern och hennes generationskamrater tycker att vi medelålders
är så barnsligt begeistrade i detta och jag erkänner gärna.

Igår kollade jag sexans "The vampire diaries" men jag föll inte, trots
dubbelavsnitt. Huvudrollstjejen hade Lena Olin-mungipor och var söt.
Snälle vampyren såg inkrökt och svårmodig ut och elake vampyrbrorsan
såg...ja....elak ut.
Yngre publik än mej ska det nog vara till den här produkten.
Har skaffat mej en vintervana. Efter "Escape to the country" som
jag intar min lunch till följer två Seinfeld-avsnitt, och där ligger jag kvar
i soffan och går in sienfeld-universum. Och där vill jag stanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0