Namn

Sådär ja då var fredagens massiva träningpass avklarat. Kände
mej nästan tveksam för att ge mej iväg. Var jag inte lite sjuk...? Kvar av
huvudvärken som poppade upp igårkväll,sovit lite dåligt. Var det klokt
att ta i?
Svar:JA!
Nu är jag så mycket piggare faktiskt.
Men kroppen känns lite för tung i steppen,magen välver sej under toppen.
Lite för mycket belastning.
Fotproblemet är närvarande och jag har inte vidtagit några åtgärder.
En teori är att kroppen blivit tyngre av den ökade muskelmassan och
därav protest från fötterna som var ovana.
Kanske kan dom vänja sig.
Ja,jag har väldigt svårt för att ringa upp vårdcentraler och allt vad det
heter. Dyrt är det också och jag utgår på nåt sätt att jag inte ska bli
hjälpt.
Kanske bara ett besked om att jag har nån arttrit eller artros och det
vill jag inte veta.
Fortsätter gå på förhoppningen att allt går över.
Igår kom jag till att googla mitt namn av nån anledning.
Har min namne i en mordgalen porrstjärna. Wow! Antar att det var
hon som jag läste om i en kvällstidning som mördat ett par av sina
män. Huggt och bränt upp.
Brutalt.
I min magiska värld där allt har betydelse har ju namnet en viss
energi.
Kanske jag ändå skulle göra slag i saken och byta namn?
Älsklingstorden beskyller mej ibland för just brutalitet men det har jag
mer tänkt har med hans skörhet att göra...
Han är ofta i vägen när jag sticker upp en armbåge eller så råkar
jag skalla honom när han ska ge mej en kram.
I boken av Michael Ondaatje som jag läser nu finns en romsk familj
Såhär skriver han...
" Vilket hade kommit först,frågade han kvinnan,hennes namn som var
Aria,eller hennes glädje i att sjunga? Vem vet svarade mannen, hon
är rom,de har så många namn. Det hemliga namnet som aldrig används
men är hennes rätta namn och som bara hennes mor vet,det är dolt
för att lura andarna - det skyddar barnet mot dem. Och det andra namnet
som är romskt brukar bara användas av de egna. Och det namnet är Aria."

Åååå vad jag skulle vilja ha ett eget hemligt namn. Och ett annat namn
också för övrigt för jag har alltid avskytt det jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0