Hur jag blivit en ilsken dam

Igår flippade jag ut på grannfamiljen. I flera dagar har jag sovit
med öronproppar för när jag ska sova vid halv elva-elva tiden skriker och
hojtar barnen omkring utanför fönstret som jag helst vill ha öppet i värmen.
Vid halv tolv går de in och smäller och slår i skåp och dörrar utan minsta
hänsyn.
Igår var jag kvällstrött och det var lugnt, men de hade varit på besök nån-
stans så mot elvatiden var det fullt ös igen när de kom hem.
Ungarna skrek och brötade och i trappen likaså.
Så jag ut på balkongen och hojtade men de tog föga notis. Ropade tillbaka
att de inte behövde gå i skolan...
- Jo men det finns andra människor som försöker sova. Man måste bry sej om
andra människor.
Och försöker hålla mitt språkbruk på enklaste nivån för de har nog inte
bott i Sverige så länge.
Tänker på den försynta lilla sydamerikanska kvinnan som bor under och
som jobbar som städerska och går upp vid femtiden....
Så jäkla synd att de på detta vis förstör sitt eget rykte. Gamlingarna i huset
muttrar och kanske får sverigedemokraterna ännu en röst.
Hela förmiddagen är det sen knäpptyst för jag antar att hela familjen sover.
Jag kan ju alltid hämnas med att slå på min morgonradio klockan sju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0