Acceptera

Linssoppa i magen, ska stanna inne för resten vad som är
kvar av dagen. Skrev nyss ett långt jäkla inlägg som bara försvann!
Orkar jag rekapitulera? Suck.
Kanske meningen....
Skrev att jag börjar mina affirmationer med Jag accepterar.
Att det faktiskt är mycket mer kraftfullt och grundläggande
än man tror.
För tänk om Allt vill oss väl. Egentligen.
Att det bara är våra blockeringar, förutfattade meningar  och
motstånd som håller oss kvar i det vi inte finner behagligt...
Man kanske tror att man vill kärlek, lycka, hälsa , framgång
eller rikedom, men tittar man på sina motstånd , så kan man
hitta mängder att krokben som dyker upp.
Att bara helt enkelt acceptera kan vara den snabbaste/bästa
/ enda vägen till förändring.
En av de mest kraftfulla affirmationer jag vet är:
Jag accepterar mej själv.
Harmlös på ytan, men den kan sätta igång jordskred.
Jag acceptera min omgivning.
Den går inte heller av för hackor.

På kolonin och dragit upp selleri,purjolök morötter och potatis
ur den kalla jorden, pudrad med årets första snö.
Den kom i förmiddags.
Hörde sidensvansarna dunka i min fönsterruta så den skallrade.
Kanske blir de lite salongsberusade av oxelbären på trädet här-
utanför?
Cyklade till Netto efter kampanjpriser, bananer, olivolja och
hushållsost. Drog ner huvan och cyklade mot snöregnet.
Tur att jag inte har nåt att välja på, utan bil och körkort, det
får bli min skramliga gamla trotjänare i ur och skur.
Jag accepterar min Stora Tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0