Storm. Fridfull.

Njuter av stämning, insvept i min gamla lappade röda
morgonrock, varmt på fötterna, blåsten viner i ventilerna och
jag har fått bra fyr på elden i kaminen.

Ensam i huset i två dagar! Lite skrämmande, särskilt efter-
som jag såg " Paranormal activity" på teve häromkvällen, och tänk
om nåt går sönder! Men än så länge känns det bra.

Tord åkte vid lunch, körde först in till stan för att kolla och
ytterligare förankra växthuset i kulingvinden.
Jag hade bestämt mej för att möbelera om. Hade äntligen kommit på
en lösning som jag ville prova, men först åt vi en rejäl frukost med
tända stearinljus i hela köket.

När det mörknat vart jag klar, då tog jag cykeln och stack iväg ett varv
på byn. La på ett flyttkort på brevlådan och blåste fram på småvägarna
i närområdet. Hittade knappt och det är ju spännande!
Tänk att jag äntligen bor på okänt område där jag kan fara vilse!

For iväg för att kunna komma hem.
Cykla förbi de adventsupplysta fönstrena, sticka in nycklen i låset.
Ha vindkalla kinder och blåst i ytterkläderna.
Tog ett bad i källarn innan det blev för sent på kvällen, ifall jag skulle
drabbas av rädsla.

Eldade en brasa och Tord ringde och var framkommen, en timmes
försening, men det var ju ingen fara i detta ovädret.
Ikväll är det skräckfilm på femman.

Fullmånen strax här, fridfullheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0