Nya villalivet

Radio, min vän!
Älskar att som i morse sitta och sy på en låda som jag klär med
duvblå sammet och lyssna på  " Stil " och sen måla en köksstol nere
i tvättstugan och lyssna på forskarna som skapat ljuspartiklar i vaccum
i " vetenskapsradion ".
Har ju placerat ut radioar strategiskt överallt så jag kan höra överallt.

Gått ut på tomten och kastat kompost i behållaren som är placerad
i skogskanten vid gränsen. Skrapar försiktigt ner de ljusröda krylliga
kompostmaskarna som ligger på kanten.
- arbetssmitare!, ner med er och jobba! Gör jord! Här behövs jord ju!
Tar en liten promenad utanför häcken och plockar några maskrosblad,
hoppas att ingen katt eller hund har kissat på dem. Tittar på högen av
halvförmultnade kvistar och bös där jag funderat på att sätta ett par
squashplantor till våren.
Ser en hopknuten kastad skräppåse som jag tar med och slänger i vår
soptunna, fint ska det ju vara, även utanför häcken.
Detta villaliv som jag är helt ovan vid!

Men som jag nu efter den första krocken mellan mina drömmar och
ideal och verkligheten, nu kan börja uppskatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0