Stormens destruktiva verkan

Potatisgratäng i ugnen , väntar på att Tord ska komma hem från
jobbet. Fått ett tråkigt sms om att växthusen var illa tilltygade av stormen
som dragit förbi . Jämrans elände!
Inte hinner vi fixa mycket heller förrän där blir mörkt, sen ska jag dessutom
iväg för att sitta barnvakt.

Visst var det otur att jag inte lyckades bli av med kolonin i höst som jag ville,
men å andra sidan behöver jag inte dra på mej nån ev ilska från en besviken
köpare.
Nu är det fortfarande mitt problem.
Såå trött på blåsten som alltid drog fram i en vindgata och ställde till det mer
eller mindre.

Här märkte vi inte mycket av stormen. Blåste och visslade i ventilerna men
en bred trädridå, en liten skog, skärmar av.
Var ute en stund på eftermiddan igår i trädgården för att få lite av det snabbt
avtagande ljuset och frisk luft i lungorna.
Grävde mer innehållet ur den slutna kompostbehållaren i det nygrävda grön-
sakslandet och i trädens toppar brusade det och sjöng .

Adventsljusen brinner här överallt och vi har nu trätt ett ljusnät över en
buske vid garageuppfarten som lyser välkomnande och skirt.

Jämna plågor. Koloniskor och jobbabyxor att dra över väntar i hallen,
skymningen är redan här och jag förbereder mej för den värsta synen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0