En dag i konvalescens

Idag har jag mer ont än de andra dagarna.
Gjorde tokigt när jag drog i lite löst brännskadat skinn på magen
och blottla två större områden som sen började svida och ömma.
Får ha kompresser och vira om mej om hela magen för huden är
alldeles illskär där.
Vänstra tummen som varit en enda stor dräktig brännblåsa imploderade
idag och sjönk ihop till en massa löst skrynkligt blekt skinn. Ska inte göra
misstaget att pilla i det, bara låta vara.

Ändå en relativ harmoni, man får röra sej lite långsammare
bara och jag rättar mej efter konvalescensens rytmer.

Igår en " sta-da" med att gå på torget, köpa roliga saker som
blommor, vin och jordgubbar.
Borta är den tiden då kolonin gav mej alla bär jag kunde önska.
Men men det ska väl gå att få till ett rejält jordgubbsland här också.

Vädret är på min sida och ger inte den där efterlängtade
sommarvärmen och solstekta dagarna.
Jag kommer nog att våndas då, för sol och bad lär det inte bli tal om...

Men igårkväll kröp jag omkring och rensade iallafall och ljuset
var magiskt och nånstans var midsommarsolen ljusstark om än
bakom moln. Plockade med blommor, en sådan meditativ syssla,
befriar penséerna från utblommade slaskiga kronblad så den nya
knoppen får tillträde.
Nyper i pelargoniornas utblommade.

Absolut ingenting på teve för mej, men hittade kunskaps-
kanalen med historiska trädgårdar och storstädning på slottet.

Men ikväll blir det gosigt och mosigt med American Horror
Story. Sista avsnittet, tror jag.
Och jag såg nåt om säsongsavslutning ...betydande att det blir
flera avsnitt?
Så gott som alla har ju dött!!

Jag gör nästan allt här hemma, men en sak kan jag mycket
väl göra : Måla! Men det är som lögn att få mej till målarbordet.

Torkat av det från damm.
Ska försöka plocka fram färgerna.

Varför är det så svårt?

När jag vet att jag blir lycklig av det?

Tänker nästan att allt försöker få mej till att plocka upp penseln,
som denhär olyckan...

Kommentarer
Postat av: Eva

Aj, aj, det där lät inte skönt! :-o

Tack för hälsningen förresten. Jag mår bättre nu efter operationen. Nu gäller det bara att ta sig igenom cellgiftsbehandlingarna också. Det som skrämmer mig mest är att tappa allt hår... :-(

2012-06-23 @ 08:32:58
URL: http://detspokar.blogg.se
Postat av: ulla jonsson

ja usch, men det ska gå bra!

2012-06-27 @ 12:15:53
URL: http://ullaunna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0