Reinkarnerad? Rekreation.

Vaknade jättetidigt i fågelkvitter och tillförsikt. Kunde inte somna
om utan drog en lös klänning över den brännskadade stackars kroppen och
tassade ut och öppnade växthuset och hämtade tidningen.
Gjorde kaffe och bredde mackor som jag tog tillbaka till sängvärmen.

Så mycket mer positiv till sinnes än när jag vaknar annars vid åtta-
tiden, ofta i en ångestinandning som jag sen skakar av mej .
Men att sova för lite ger mej alltid huvudvärk så jag slumrade sen.

Huden på kroppen har börjat ömma och strama mer, så jag rör mej
knyckigt och besvärat. Högerhanden är så gott som läkt, en imploderad
brännblåsa på tummen känns bara bedövad.
Högerhandens tumme däremot ser grotesk ut och det känns som att ha
på sej en gummihandske hela tiden.

Tidigt imorse kändes det hoppfullt och jag tänkte på olika saker
jag kunde göra idag.
Men nu vid middagstid har jag bara tvättat en tvätt, vattnat växthus
och dödat sniglar.
Drar upp kålpantor som vissnar. Ser ut som när klumprotssjukan tar
dem men när jag drar upp så är det mer som om nåt ätit på rötterna.

Växer rätt klent och långsamt, det är väl både det kalla mulna
vädret och jorden som ju bara var gräsmatta innan och kanske inte
så mullig...

Men jag gläds åt två pionknoppar på min medflyttade pion och åt alla
rosenknoppar.
Att man kan bli så glad åt rosor!?

Går ut i vildmarken och plockar doftande vresrosor och Schersmin.
De tidigare ägarna  flyttade nog ut buskar dit, för att gräsklipparroboten
inte skulle störas. Så utanför häcken blommar det vackert!

Har fått en lustig idé ... tanken att en del av ens själ går och
spökar nånstans.
Tänk om inte hela ens jag reinkarnerade utan lät en avbild kliva omkring
i sina gamla innötta spår på en gårdsplan nånstans.

Hoppas att Caroline Giertz kommer dit med sitt stab av medier och
skickar iväg dendär bortglömda biten själ.
Då kanske man äntligen kunde få en slags vitalitet tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0